Managementul voluntarilor și provocările antreprenoriatului social

Loredana Nicoleta Zainea

1,00 lei

Prezentul volum abordeaza o problematica interdisciplinara de actualitate din domeniul socio-economic si se adreseaza specialistilor din mediul universitar, organizatiilor publice si private indiferent de marimea lor, din perspectiva educarii si formarii studentilor, respectiv a angajatilor, ca membrii ai comunitatii responsabili social, care trebuie sa faca fata provocarilor economice, sociale, de mediu actuale si viitoare. Elaborarea unei definitii privind voluntariatul si a unui model integrator al relatiei dintre voluntariat, antreprenoriat social si responsabilitate sociala si beneficiile generate in comunitate (modelul VARS), in conceptie proprie, au constituit elementele de originalitate ale lucrarii. In viziunea autoarei, voluntariatul influenteaza pozitiv mentalul colectiv, este transmis din generatie in generatie prin procesul de educatie si formare si poate fi elementul cheie care sa contribuie la crearea simbiozei dintre locuitorii planetei si imbunatatirea relatiei cu natura. Modelul VARS reuneste conceptele de voluntariat, antreprenoriat social si responsabilitate sociala, pe baza valorilor si principiilor comune si evidentiaza factorii declansatori cat si beneficiile pe care le genereaza cele trei activitati. Modelul VARS poate constitui o solutie viabila care sa completeze efortul autoritatilor si institutiilor publice privind satisfacerea interesului public, fara a le substitui si poate contribui la schimbarea sociala, promovarea sustenabilitatii competitive, stimularea inovarii sociale si a cetateniei active.

Categorie: SKU: 9786062815936

Descriere

CUVANT INAINTE / 5

INTRODUCERE / 11

PARTEA I: CONSIDERENTE TEORETICE: SINTEZA LITERATURII DE SPECIALITATE / 15

CAPITOLUL I ‑ VOLUNTARIAT / 17
1.1 Rolul si importanta voluntariatului / 17
1.2 Fundamente conceptuale ale voluntariatului / 18
1.3 Scurt istoric al voluntariatului / 23
1.4 Cadrul legal al voluntariatului / 26
1.5 Managementul voluntarilor / 29

CAPITOLUL II ‑ ANTREPRENORIAT SOCIAL / 40
2.1 Rolul si importanta antreprenoriatului social / 40
2.2 Fundamente conceptuale ale antreprenoriatului social / 42
2.3 Scurta istorie a economiei sociale si a antreprenoriatului social / 48
2.4 Cadrul legal al antreprenoriatului social in Romania / 51
2.5 Provocari si tendinte ale antreprenoriatului social / 55

CAPITOLUL III – RESPONSABILITATE SOCIALA / 61
3.1 Rolul si importanta responsabilitatii sociale / 61
3.2 Delimitari conceptuale privind responsabilitatea sociala corporativa / 63
3.3 Evolutia in timp a responsabilitatii sociale corporative / 66
3.4 Reglementari privind responsabilitatea sociala / 70
3.5 Legatura dintre voluntariat, antreprenoriat social si responsabilitate sociala / 78

PARTEA a II‑a: CONSIDERENTE APLICATIVE: METODOLOGIA SI REZULTATELE CERCETARII / 83

CAPITOLUL IV – MODEL INTEGRATOR AL RELATIEI DINTRE VOLUNTARIAT, ANTREPRENORIAT SOCIAL SI RESPONSABILITATE SOCIALA SI BENEFICIILE GENERATE IN COMUNITATE / 85
4.1 Modelul Social European / 85
4.2 Scopul si obiectivele cercetarii / 89
4.3 Rolul, importanta si caracteristicile modelului VARS / 91
4.4 Cercetarea calitativa / 94
4.4.1 Metodologia cercetarii / 94
4.4.2 Prelucrarea si interpretarea rezultatelor cercetarii / 99
4.5 Cercetarea cantitativa / 161
4.5.1 Metodologia cercetarii / 161
4.5.2 Prelucrarea si interpretarea rezultatelor cercetarii / 165

CONCLUZII / 194

BIBILIOGRAFIE / 198

ANEXA 1 ‑ GHID DE INTERVIU / 227

ANEXA 2 ‑ CHESTIONAR / 229

LISTA ABREVIERILOR SI ACRONIMELOR / 236

LISTA TABELELOR / 238

LISTA FIGURILOR / 242

Informații suplimentare

Număr de pagini

Editura

Editura Universitară